Gør din rekrutteringsproces 10 gange nemmere!
Kæmper du med en langsommelig og indviklet rekrutteringsproces, eller virker den bare ikke optimalt? Så kan du her få et par tips til hvordan du sparer dig selv tid og penge på rekrutteringsprocessen, og stadig finder de helt rigtige kandidater til dine stillinger.
Det første du bør overveje er, om det i virkeligheden er nødvendigt, at du selv står for rekruttering? Der er nemlig mulighed for at benytte firmaer som eksempelvis Shortlist, der hjælper dig med at finde de bedste kandidater. Måske du tænker: hvordan skal de kunne finde den rigtige kandidat for mig, når de ikke kender min virksomhed?
Vi vil meget gerne forklare dig hvordan det fungerer, når man benytter et rekrutteringsfirma som Shortlist:
- I tager en snak om din virksomhed og hvilke(n) stilling(er) du har behov for at finde kandidater til
- Shortlist søger markedet for de bedst egnede kandidater
- Shortlist motiverer ansøgerne og udvælger de bedste
- Du afholder samtaler med en håndfuld nøje udvalgte ansøgere
- Du ansætter den helt rigtige kandidat
En af fordelene ved at benytte Shortlist er, at de rent faktisk finder og aktiverer omkring 90% af de kandidater som du måske aldrig ville have nået, fordi de ikke læser jobannoncer. Shortlist sørger for at finde kandidater med den branchekendskab, uddannelse eller andre kriterier som du ønsker at ansøgerne opfylder.
Det eneste du skal gøre er at vælge den helt rigtige blandt de få ansøgere som Shortlist skaffer dig. Det betyder, at du kan bruge dine ressourcer lige præcis der hvor du har lyst!